Aktuellt:

Årsmöte 2020

Föreningens årsmöte som varit uppskjutet p g a Coronaviruset kommer att hållas utomhus torsdagen den 20 augusti kl 16.00 i Fornbyn. I händelse av regn kommer mötet hållas torsdagen den 3 september, samma tid och plats.

• 2019 års Skultorpare kommer attt presenteras

• Sedvanliga årsmötesförhandlingar

• Ingen föranmälan krävs!

Välkomna!

Vi gratulerar K-G!

Vår egen festarrangör K-G Johansson har till vår stora glädje fått ett av Skövde Kommuns honorärstipendium för att han under lång tid verkat för utveckling och upprätthållande av kulturella värden.  Vi känner stolhet och tacksamhet för att han fått detta välförtjänta erkännande och att han tillhör vår förening och styrelse! K-G är vårt allt-i-allo och en tillgång för vår hembygd! K-G kommer att få mottaga utmärkelsen vid senare tillfälle p g a coronaviruset!

"Håll ut, kära hembygdsvänner, gå ut och njut av den vackra naturen, så ses vi då smittorisken blåst över"

Bra tillfälle!

När vi nu är lojala och håller oss från sociala kontakter kan det vara bra att ha något intressant att läsa. Billingsbygden 2020 finns nu att köpa! Om Du vill ha ett exemplar kan Du kontakta styrelsen@skultorpshembygdsforening.se eller ringa Sonja tel. 0500-433266 så ordnar vi med hemleverans! Boken kostar 60 kr och kan betalas via swish 1233384708 eller enligt överenskommelse!