Bland kryddor, blommor och bin i Fornbyn

Trots åskvärme och ett och annat stänk från ovan, besökte en del intresserade kryddgården och tog del av informationen på våra skyltar som visar både kuriosa/fakta över hur våra gamla kryddväxter använts. Ett bibliotek med fakta böcker fanns också tillgängliga för de som önskade fördjupa sig i någon blomma/krydda.

Yngve Fasth, Skultorps Bi hade en "kupa" med glasfönster där man kunde studera binas flit. Våra trevliga biodlare visade också andra produkter och sålde nyslungad honoung. Siv tipsade om ett knep för att undvika att bli uttorkad och få större lust att dricka. Hon sströk honung på en sked och saltade lite ovanpå, en verklig smaksensation.

Blommor från vår coach, Kerstin Petersén fanns också att köpa för den som önskade förnya beståndet efter denna torra sommar.

Gästerna tog sig en titt i våra stugor som var öppna för visning, innan de avslutade med kaffe och våffla. Åskvädret höll sig lugnt ända tills visningen var över.