Årsmöte 2022

Föreningens årsmöte hölls på Vägkrogen den 24 mars med deltagande av ett 40-tal medlemmar. Årsmötesförhandlingarna genomfördes raskt då de var väl förberedda. Ordförande Ingemar Karlsson hade avsagts sig omval och då det inte lyckats valberedningen att hitta någon ersättare beslöt årsmötet av ordförandeskapet skulle delas mellan styrelsen. Två nya ledamöter valdes in i styrelsen, Katarina Ageeli och Stellan Andersson. Ingemar Karlsson och Jan-Erik Andersson avtackades för sin medverkan i styrelsen med blommor. Hembygdsföreningens diplom delades ut av Monika Moberg-Kilefors från distriket till fem trogna medarbetare för deras förtjänstfulla arbete, Gun och Harald Engstrröm, Eva och Per-Olof Ek samt Nils-Olof Andersson. Föreningen framförde ett tack till Birgitta Josefsson som skänkt sin Skultorpsdräkt, den kommer nu finnas i Fornbyn för beskådande och ev. lån. Årets Skultorpare 2021 presenterades, Birgitta Andersson, ordförande i PRO Skultorp, och  hyllades med blommor och diplom.

Årsmötets ordförande, Yngve Fasth o sekreterare Eva Ek tackades för ett väl genomfört arbete. Efter årsmötet serverades smörgåstårta med dryck och kaffe o kaka.